Én egy kicsit bogaras vagyok, illetve nem kicsit!
Az igazi vágyautóm a MAZDA6.
Azért ezt is elfogadnám, hiszen német autó! :)
Ha megnyerem a lottón 3 milliárdot ebbe rakom!
Íme az új Trabant

Búcsút mondhatunk viszont a jellegzetes hangnak, mert a környezetvédelem érdekében egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor található benne, melyel 130 km/órás végsebességet és 160 kilométes hatótávolságot érhetünk el. Húszezer euró lesz az ára.
Kelet-Európa Minije lehetne a Trabant nT, de nem ártana bele egy jó erős turbómotor.

A Herpa játékgyár által építtetett prototípus tökéletesen hozza a klasszikus Trabi-stílusjegyeket: a kerek lámpák, a jellegzetes vigyorgó hűtőmaszk, a gótikus katedrálisok ablakait idéző hátsó lámpaforma, a tető fémkerete épp úgy megvan, mint az eredeti Trabant Kombin, de a rövid farrésztől az összkép még vagányabb, sportosabb. Kérdés nélkül elhinnénk, ha azt mondanák, hogy 180 lovas, turbómotoros kisautó lesz, a Mini vetélytársa, és egy percig sem kételkednénk az üzleti sikerben.

A kilincsváltót és az egyetlen, kerek műszert is átmentették
A tanulmány alkotói azonban nem így gondolják. Inkább az elektromos
hajtásban látnak fantáziát, ami egyelőre finoman szólva bizonytalan
fejlesztési irány: bár a kormányok és a nagyobb gyártók is igen
lelkesek, nemigen látszik, hogy a vásárlók is készen állnak a lassú,
rövid hatótávolságú és törvénytelenül drága járművek elfogadására. A
Herpa mindenesetre villamos Trabit igér, 65 lóerős elektromos motorral,
Li-ion akkukkal, 130 km/h-s végsebességgel, 160 kilométeres
hatótávolsággal, napcellás tetővel, 20 ezer euró körüli áron. Az nT
prototípus sokkal nagyobb, mint az eredeti
Trabi volt: 3,95 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,5 méter magas, a
tengelytávja pedig 2,45 méter, azaz nagyjából akkora, mint manapság egy
szokványos városi kisautó, és 1050 kilogrammos tömegével nem is
nehezebb. Négy felnőtt és egy gyerek számára állítólag még kényelmes is
lenne a belső tér. 
Ami még a gyártónak is hiányzik, az egy
megfelelően bőkezű befektető: 30 millió euró kéne, hogy a gyártás
beindulhasson, ahogy tervezik. Egyelőre még senki nem jelentkezett,
akinek volna ennyi felesleges pénze, hogy egy villanymotoros kiskocsi
fejlesztésébe ölje, úgy, hogy csak a múltidéző forma miatt van rá esély,
hogy a végterméket bárki megveszi majd. Pedig a Trabi feltámasztásában
szerintünk is van fantázia, csak máshogy kellene hozzáfogni.

Időközben Frankfurtba küldött különítményünk is
küldött néhány képet az új Trabi prototípusáról. Azt mondják,
egyértelműen felfedezhető, hogy az autót alkotó alkatrészek
zöme Volkswagen eredetű. A tervezők még arra is figyeltek, hogy a
Trabant-nosztalgia alapkövei megmaradjanak: a kilincsváltó, a
kesztyűtartót helyettesítő polc, illetve a végletesen egyszerű
körműszer.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése